Gábor C. 2014.03.19. 17:11

Hol is vagyok?

Meg miért? Dolgozni jöttem Hong Kongba, remélhetőleg hosszabb időre. Hong Kong nem egy ország, soha nem is volt az, tehát állampolgárai sincsenek. Jelenleg már Kínához tartozik, de a kínaiak se jöhetnek csak úgy be. Hivatalos neve Hong Kong Special Administrative Region, különlegessége az teszi ki, hogy kvázi-demokratikus, és nyugati szabadságjogok érvényesülnek a területén, továbbá olyan egyszerű vállalkozni errefele mint Londonban vagy Szilikon-völgyben. Nagyon kevés a papírmunka, mindent el lehet intézni, a bürokrácia kiszámítható, a munkát terhelő minden adó összesen 15% (ez otthon 49%), nincs áfa (!!!), és érdekes, hogy európaiként egyszerűbb bejutni, mint kínai állampolgárként. (Semmit se kell igényelni, érkezéskor pecséttel jön 90 napos vízum, ami bármilyen határátlépéssel újra meghosszabbodik.)


Hong Kong egy szigetnek a neve is, itt van a központ, de Hong Kong területe ennél jóval nagyobb. Két nagyobb sziget (Lantan, Lamma), sok kisebb sziget, valamint a kontinensen Kowloon és New Territories alkotják a területét. Magyarország 1/9-ed területén mintegy hétmillió ember él. Nem sokkal nagyobb a zsúfoltság mégse, mint mondjuk Londonban, mert 20-30-40... emeletes épületek sokmindent megoldanak.


Hong Kongot, a New Territories északi részén elválasztja egy határ Kína beijingi jogrendű részétől, amit mainlandnek hívnak errefele. Ide már kell kínai vízum, amit elvileg otthon kellene igényelni, de mint mindent, ezt is meg lehet oldani helyben. Itt már szigorúbbak a szabályok, de a határt átlépve még mindig angolul is ki volt írva minden. Át lehet jutni komppal, busszal, vonattal és taxival is. Érdekesség, hogy Hong Kongban a bal oldalon, mainlanden a jobb oldalon vezetnek. Továbbá két rendszám kell, ha át akarunk menni a határon autóval, és ez a dupla rendszám mintegy 10 millió forintba kerül, gondolom hogy korlátozzák a forgalmat. Néha akár egy-két órát is kell várakozni, mégis sokan ingáznak, mert Hong Kongban nagyon drága a lakhatás.


A határt átlépve Shenzhenben találjuk magunkat, ami egy húsz milliós városka. Hihetetlen, de az elmúlt pár évtizedekben épült az egész. Amikor a négyes metrót elkezdték tervezni ez még csak egy koszos halászfalu volt. Közben felhúztak egy húszmilliós metropoliszt meg tíz metróvonalat, és nem ez volt az elmúlt évek legnagyobb kínai beruházása. Ami még meglepőbb, hogy modernséget és tartósságot sugároz. Nyoma sincs a kínai gagyinak, simán lehetne egy német külváros. Viszont az aluljárókban pontosan ugyan azt a kínai kacat portékát láttam árulni, mint a pesti aluljárókban!




Teniszpálya a munkahelyen.






Kempinski Shenzhen







Sajnos nem volt több időm várost nézni, de úgyis jövök még erre. Hamarosan újra jelentkezem, beszámolok a kétszintes villamosról és az éjszakai életről Hong Kongból.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azsiakapuja.blog.hu/api/trackback/id/tr936480325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása